Kleine Hotels
(tot veertig kamers)


Kleine hotels hebben unieke uitdagingen ten opzichte van grotere hotels. Het leeuwendeel van de tijd gaat uit naar het operationeel runnen van het hotel en administratieve en strategische zaken komen tweede. Bestaande procedures houden alles lopende maar bieden geen ruimte voor verbetering.
​
Verandering is lastig. Helemaal wanneer er al een tekort aan tijd en handen is. Nieuwe werkwijzen kunnen voor tumult zorgen en de dagelijkse gang van zaken initieel vertragen. Toch is er geen andere weg naar vooruitgang. Het stap-voor-stap implementeren van veranderingen kost initieel tijd, aandacht en geld maar levert later verbeteringen op in efficiëntie en accuraatheid.
Wat ik aanbied
01
Boekhouding Correct
Door de jaren heen kunnen er allerlei fouten in het systeem van boekhouden geslopen zijn. Bonnetjes raken kwijt en bedragen worden op verkeerde rekeningen geregistreerd. De Finance Piccolo brengt dit weer op orde en komt met een nieuwe systematiek.
03
PMS en Integratie
Het kan zijn dat u nog geen Property Management Systeem heeft of dat het systeem nog niet gekoppeld is aan de boekhouding, POS of betaalterminal. De Finance Piccolo onderzoekt dit en integreet het voor u.
05
Website & Booking Engine
Veel kleine hotels werken met een pre-made website en een booking engine van een partner. Dit kan amateuristisch overkomen en kost waarschijnlijk een hoop geld. De Finance Piccolo doet onderzoek naar de mogelijkheid van een eigen (simpele) website en goedkopere booking engine.
02
Boekhouding Digitaal
Een digitale boekhouding kost iets meer geld maar levert dit ook weer op door verbeterde accuraatheid, live-inzichten en tijdsbesparing met bijvoorbeeld geautomatiseerde btw-aangiftes en facturen.
​
​
04
Revenue Management
Een hogere bezetting is te realiseren door revenue management. Door slimme online tools te gebruiken kost dit een minimale hoeveelheid tijd en stijgt de bezetting.
​
​
06
Belastingdruk
In hotels moet vaak 9 en 21 % btw toegepast worden op verkochte producten en diensten. Het is belangrijk om goed onderscheid te maken in deze tarieven om niet meer btw te betalen dan nodig. Door middel van nauwkeurig uitzoekwerk en een digitaal boekhoudpakket is dit in goede banen te leiden.